میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش ایمن ، کارآمد و موثر است که با ایجاد التهاب و تحریک روند ترمیمی منجر به درمان انواع آکنه ، جوش و جای زخم شده و نهایتا شفافیت و جوانسازی پوست را به ارمغان می آورد.

میکرونیدلینگ چیست ؟

به طور کلی دستگاه ميکرونيدلينگ از طریق سوزن هایی ظریف ، حفره ها یا اصطلاحا میکروکانال هایی در بخش درم و اپیدرم پوست ایجاد می کند و از طریق ایجاد التهاب مختصر و کنترل شده در عمق مشخص از پوست با ایجاد مکانیسم ترمیم بافت ، باعث جوانسازی می شود.

لازم به ذکر است این آسیبی که به نحوی کنترل شده به پوست وارد می شود سبب تحریک سلولی شده و منجر به ساخت سلول فیبروبلاست می شود که در حقیقت فیبروپلاست ، سازنده اصلی کلاژن پوست است.

به دنبال این فرآیند و به علت پاسخگویی التهابی بدن ؛ روند ترمیم آغاز شده و لایه پوستی ، بهینه تر از پوست قبلی تولید می شود.

آیا انجام میکرونیدلینگ ، محدودیت دارد ؟

خیر ، ميکرونيدلينگ هیچ گونه محدودیتی ندارد و هر فردی فارغ از سن و جنسیت خود می تواند این عمل را انجام دهد.

البته لازم به ذکر است که در صورت وجود ضایعات پوستی فعال و التهاب پوست به هر دلیلی باید جهت اطلاع از ممنوعیت امکان انجام ميکرونيدلينگ با پزشک به صورت حضوری مشورت کرد چرا که باید ظاهر ضایعه ، تشخیص و ‌محل آن بررسی شود.

میکرونیدلینگ

آیا انجام میکرونیدلینگ برای بانوان باردار ممنوع است ؟

انجام ميکرونيدلينگ ، حتی برای خانم های باردار نیز ممکن است ، اما جهت اطمینان خاطر بهتر است که پس از پایان دوره بارداری فرد اقدام به این عمل نماید.

انجام عمل میکرونیدلینگ توسط چه افرادی مجاز است ؟

عمل ميکرونيدلينگ حتما باید توسط پزشک متخصص یا فوق تخصص پوست انجام شود تا از عوارض احتمالی عمل اعم از عفونت های پوستی ، انواع هپاتیت و بیماری ایدز پیشگیری به عمل آید.

قبل از میکرونیدلینگ

اگرچه ميکرونيدلينگ ، نوعی روش جوانسازی بی خطر و کم عارضه تلقی می گردد ؛ اما ممکن است دردی جزئی به همراه داشته باشد ، لذا پیش از شروع عمل می بایست موضع مورد نظر به کمک کرم یا سرم بی حسی ، بی حس گردد.

توجه داشته باشید که کرم یا سرم بی حسی ، از طریق حفره های ایجاد شده به پوست راه یافته و آن را کاملا بی حس می کند.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ تاثیر قابل توجهی در حفظ نتایج به دست آمده از این روش جوانسازی دارد ؛ لذا در مقاله تحت همین عنوان به شرح مراقبت های مهم پس از آن پرداخته ایم در ذیل نیز به اختصار به تبیین برخی از مهم ترین این مراقبات پرداخته شده است.

• ميکرونيدلينگ ممکن است منجر به ایجاد تغییراتی نظیر سرخی و قرمزی در پوست شود ، از این مسئله نگران نباشید زیرا غالبا تا 3 روز پس از عمل این علائم به طور کامل برطرف خواهند شد.
  • در برخی موارد پس از عمل ميکرونيدلينگ به علت خشکی پوست ناشی از عمل ، تورم و خارش گذرا در سطح پوست ایجاد می شود که با مصرف به موقع آبرسان به دفعات 3 الی 4 بار در روز ، این مشکل مرتفع خواهد شد.
  • پس از عمل ميکرونيدلينگ ، مصرف مرتب از دارو‌های ضد میکروب و ترمیم کننده پوستی و همچنین دارو‌های ضد آفتاب و ضد لک ؛ اهمیت فوق العاده ای دارد.

آیا میکرونیدلینگ عوارض دارد ؟

ميکرونيدلينگ نیز همانند تمامی اعمال تهاجمی و غیرتهاجمی می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد ؛ البته ناگفته نماند در صورتی که فرد زیباجو در انتخاب پزشک خود دقت لازم را بکار گیرد ، بروز این عوارض احتمالی به حداقل ممکن خواهد رسید.

میکرونیدلینگ

در ذیل به برخی از عوارض میکرونیدلینگ اشاره شده است :

• فرد در موضع درمان با التهاب ، قرمزی و تورم خفیف مواجه خواهد شد.
  • فرد پس از انجام ميکرونيدلينگ ؛ ممکن است با انواع حساسیت های پوستی ، روبرو شود.
  • چنانچه میزان فشار وارد شده حین انجام ميکرونيدلينگ ، زیاد باشد فرد در موضع درمان ؛ دچار تیرگی پوست خواهد شد.

آیا میکرو نیدلینگ درد دارد ؟

بر خلاف تصور عموم که گمان می کنند ميکرونيدلينگ به دلیل سوزن هایی که دارد ، درد زیادی به دنبال دارد ؛ باید گفت خیر ، درد ناشی از ميکرونيدلينگ بسیار خفیف و قابل تحمل است و در صورتی که فرد زیباجو نسبت به درد حساس باشد ؛ پزشک معالج می تواند به منظور کاهش احساس درد ، بر روی موضع مورد نظر از کرم های بی حس کننده استفاده نماید.

تعداد جلسات میکرونیدلینگ

یکی از رایج ترین سوالاتی که افراد متقاضی ميکرونيدلينگ از پزشک خود می پرسند ؛ این است که جهت کسب نتایج قابل قبول از ميکرونيدلينگ ، به چند جلسه نیاز خواهد بود ؟

در خصوص این سوال ، نمی توان یک جواب قطعی و دقیق ارائه داد ؛ چرا که تعداد جلسات لازم جهت حصول نتایج بهینه با توجه به وسعت نیاز بیمار ، میزان پاسخگویی پوست وی به این روش و نهایتا صلاحدید پزشک تعیین می شود.

هزینه میکرونیدلینگ

هزینه میکرونیدلینگ ؛ بر اساس طول درمان ، تعداد جلسات و فاکتورهای متعدد دیگری برآورد شده و در جلسه مشاوره به بیمار اطلاع داده می شود ؛ اما به طور کلی هزینه این روش جوانسازی به مراتب کمتر از دیگر روش ها می باشد.

دو × چهار =

Call Now Buttonتماس با دکتر